fredag 1 juni 2018

Rekreation Sandviken

Dag 14 Morgontemp 20°C kvällstemp 23°C
Cyklade 0 km
Totalt 1145,18 km

En till dag i Sandviken för rekreation. Började med att skjutsa barnbarn till Förskola och tog sen en runda på ett av joggingspåren vid Högbo Bruk. Har ont i vänster knä o höft när jag joggar men aldrig då jag cyklar. Idag kunde jag gå raska steg och omväxlande jogga. Belöningen kom efteråt med en fika på Gruvstugan, kaffe o korvmacka 🤪. Raskt hem och duscha för att hinna med en lunch med dottern. Sen vidare till Jernvallen Multicenter för massage, som dottern tyckte jag behövde 👍.
Efter hämtning på förskolan blev det en ny tur till Högbo Bruk för ett bad denna gång. Vi får tacka Göran Fredrik Göransson som grundade Högbo Stål & Jernwerk 1861. Ett höjdarställe för ALLA.

Idag har vi verkligen blivit angripna av mygg, knott och värstingarna svidknott (kärt barn med många namn). Det ska bli intressant att se om jag har nåt blod kvar när jag närmar mig Treriksröset. En annan sak som drabbade oss idag när vi badade var åska, blixtar och regn. SMHIs prognos säger fortfarande fint väder. Hoppas dom har rätt.
I morrn drar jag vidare mot Linghed och sen Furudal, Los, Hede, Sveg innan jag tar en extra rekretationsdag i Funäsdalen.

Om nån funderar så är resan bara positiv än så länge.  Undvik starkt trafikerade vägar och njut.
Kennet (-:

G.F Göranssson Sandvikens grundare

Vy från Högbo Bruk

Dags för massage

Båtar är bra att bada med

2 kommentarer:

  1. Tack för härliga dagar ❤️ och för att du gjorde vår �� till en ����

    SvaraRadera