torsdag 14 juni 2018

Släktforskning i Ramsele

Dag 26 Morgontemp 11°C kvällstemp 13°C
Cyklade 0km
Totalt 1958,37 km
Netto höjdmeter totalt 197m

Idag har jag ägnat hela dagen åt Släktforskning. Premiär för mig och kan jag konstatera riktigt intressant, även om sitta still och stirra i en skärm inte är min melodi NUFÖRTIDEN. Ramsele är Sveriges centrum för släktforskning och erbjuder datorer med rätt verktyg, personal som kan, osv. Precis som på campingen var jag alldeles själv hela dagen. Inte undra på att man hoppar på första bästa som verkar talbar.
Jag har lyckats tråda mig tillbaka ett antal  generationer på min fars sida. Huvudorten för den grenen verkar vara Vilhelmina. Allt som man kan läsa är handskrivet och inte helt enkelt att tyda, därav huvudvärken. Jag har lämnat rapport till min bror som sköter det här så nu kan jag fokusera på cyklingen igen. Trampet avviker direkt från Sverigeleden eftersom jag ska hemsöka min mors hemby Rossön och förhoppningsvis träffa kusinerna.
Kennet (-:
Utdrag från kyrkbok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar