torsdag 31 maj 2018

Avesta - Sandviken

Dag 13 Morgontemp 15°C kvällstemp 19°C
Cyklade 79,64 km på 4:56:14, tempo 16,1 km/h
Totalt 1145,18 km
Netto höjdmeter -35m, totalt 48m

Efter att svågern serverat mig en lyxfrukost med stekt solvarboskinka, äggröra, rostat bröd och kaffe trampade jag iväg med sikte mot dottern, och hennes familj, i Sandviken. Gjorde ett stopp på vägen för att titta till Mor på askkyrkogården i Grytnäs. Terrängen mot Sandviken är lättcyklad utan några speciella problem. När jag passerade gränsen till Gävleborgs län insåg jag att Landstinget i Dalarna (eller vilka nu som ska betala) inte har bekostat skyltning att man kommer till Dalarna. Jag hittade dock en gammal skyltning från 1943.
Väl framme i Sandviken tog jag min vana trogen en Tunnbrödsrulle på Circle K. Efter dusch och tupplur for jag till förskolan i Högbo och hämtade mitt barnbarn. Det var glasstajm. Jag fortsätter att lämna och hämta på förskolan nån dag till. Fortsätter min resa på Lördag 🚴‍♂️😎.
En härlig tanke som sjöng för mig idag var ”Inget är evigt men just nu har jag massor av härliga JUST NU”.

En sak jag missade att nämna igår var att jag fick bocka av Gröngölingen i min jakt på pippifåglar 😊.
Kennet (-:
Asklund vid Grytnäs kyrka

Nu är det dags för Gästrikland

En mer ordentlig skyltning

Glasstajm vid badet i Högbo

2 kommentarer:

  1. Kul att följa dig på resan. Ha en fin helg!
    Hälsningar,
    Håkan Martinsson

    SvaraRadera
  2. Du so sett så många fåglar, har du hört göken? Jag hörde den varje dag ändan upp till Kilpisjärvi.

    SvaraRadera