fredag 8 juni 2018

Njuter av fjällvärlden Hållan/Funäsdalen

Dag 20 Morgontemp 12°C kvällstemp 14°C
Cyklade 0m på 24 h 😎. Vandrade 13,7 km 🚶
Totalt 1604,96 km
Netto höjdmeter 0m totalt 760m

Passade på att ta sovmorgon och sussade och lyssnade på P1 morgon till 9. Efter en god frukost och lite pyssel med min utrustning tog jag mig till Skarvruets fjällhotell för en kaffe. Jag hade tur för nu var det specialskola för barn med autism och jag kom mitt i deras lunch och då fanns kaffe.  Oavsett kaffe eller ej, stället är så urmysigt så det räcker med att komma in och titta. Jag återvänder gärna till vintern. Efter kaffe o godbit tog jag mig upp till öppna fjället och kollade in Lill-och Storskarv. Det finns inget vackrare än svensk fjällvärld. Röding och färskpotatis till lunch och en promenad till OKQ8 för en glass 😎.
Nu är stugan städad, väskor packade och jag utvilad. Imorrn bitti fortsätter jag till Ljungdalen för att njuta av svenska fjäll ett par dagar till. Det blir kortbyxor imorrn, solen är tillbaka, jipp jipp.
Kennet (-:

Ryggläge i Larssons stuga

Vy mot Tänndalen

Otroligt charmiga Skarvruets fjällhotell

Lillskarv o Storskarv

Funäsdalen med Funäsdalsberget till vänster
En sen notering: Marie o jag tog en tur till Funäsdalen/Helags i September 2018 och spenderade en natt på Skarvruets Fjällhotell. En riktig pärla i Funäs 💏.

Mysigt rum i Skarvruets fjällhotell

Nöjd

På väg upp till toppen av Helags
På toppen av Helags 1797 m.ö.h, 

1 kommentar: