söndag 3 juni 2018

Smednäsets Camping - Voxnadalens gamla Kanot & Camping

Dag 15 Morgontemp 19°C kvällstemp 23°C
Cyklade 128,69 km på 8:09:03, tempo 15,8 km/h
Totalt 1343,19 km
Netto höjdmeter 84m, totalt 199m

Idag fick jag verkligen nytta av all träning jag ägnat mig åt på F&S. Morgonen började fint med tidig start och fina vägar i fin natur. Vid Marnäs tog riktigt besvärlig grusväg över och gällde i dryga 2 mil till Goliats då asfalt tog över.  Resten av dagen var fin asfalt men kuperad terräng och stundvis motvind. Det blev lunch på en brygga i Furudal Jag hade ingen lust att stanna i Furudal utan fortsatte ett par timmar till till Voxna. Väl framme åkte jag för långt och hamnade, enligt ett gäng jag frågade, på det gamla stället för Voxnadalens Kanot & Camping.  Jag cyklar inte tillbaka utan stannar här en natt. Andra gången, på den här resan, som jag blir själv på en camping.
Idag såg jag faktiskt en Älgko med kalv. Direkt efter en viltvarningsskylt stod dom en bit in i skogen. Jag lyckades faktiskt få en bild. Även spåren av en Bäver fann jag. Den Bävern hade en hel del kvar att göra på stammen.
Oavsett vad som står på skylten så är jag i Hälsingland. Nu är både Dalarna och Gästrikland avklarade.
Imorrn är det meningen att jag ska stanna i Los men det kan lika gärna bli Sveg. Vi får se😎.
Kennet (-:
Bäverjobb på G

Jag gillar asfalt :-)
Lunch vid Oresjön i Furudal 



Hälsingland - skog skog skog

Uppskrämd älgko med kalv

Ensam camping vid Voxnan



2 kommentarer:

  1. Roligt att det flyter på.Du närmar dig den glesbefolkade delen av Sverige. Cykeln verkar ju funka. Inga rapporter om punkteringar eller vajerbrott. Du skall veta att jag regelbundet läser dina rapporter även om jag inte kommenterar särskilt ofta.

    SvaraRadera