onsdag 6 juni 2018

Sveg - Hede camping i Härliga Härjedalen

Dag 18 Morgontemp 5°C kvällstemp 12°C
Cyklade 73,67 km på 4:32:40, tempo 16,2 km/h
Totalt 1533,07 km
Netto höjdmeter 63 m, totalt 398m

Innan jag börjar beskriva dagens tur så har jag ett par saker till från igår. Jag kan lägga till Orre till min fågelsamling på den här turen. Eftersom jag sveper tyst fram i landskapet så överraskade jag honom rejält. På kvällen så avtog vinden och det blev hyfsat skönt ute. En kvällspromenad utefter Ljusnan var härlig. Kolla in hängmattan och boklådan. Nåt alla städer behöver skaffa sig.
Dagen började med att jag satt utanför frukostmatsalen och väntade på att dom skulle öppna - HUNGRIG. Efter en stadig frukost trampade jag på. I början kändes benen trötta men det gick över. Däremot känner jag av kylan i knä- och fotled. Hoppas värmen kommer tillbaka. Det verkar som om Nederländerna håller på att ta över Härjedalen. Linsellbaren i Linsell drivs av ett par från Nederländerna (kan rekommenderas). Campingen i Hede drivs av två yngre par från Nederländerna och turisterna kommer oxå därifrån 🇳🇱.
Idag fick jag se min första ren. En ensam stackare på ett kalhygge som funderade vad alla andra tagit vägen. Även den första fjälltoppen med snö, Sånfjället. Det är ett riktigt vackert fjäll. Jag fick välja plats och tog naturligtvis bredvid servicehuset, enkelt o bekvämt.

Hemma har Marie hissat flaggan 😍
Kennet (-:

Litterärt viloställe vid Ljusnar Sveg

Tjusig stubbe, Sveg

Ensam ren i Härjedalens skogar
Hede camping med Sånfjället i bakgrunden



Fortfarande ont om tältare

Flaggning hemmavid


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar