söndag 20 maj 2018

Svampacamping Tomelilla - Strandängens Camping Bromölla

Dag 2 - Morgontemp 4°C, kvällstemp 12°C.
Cyklade 101,25 km på 5:57, tempo 17,0 km/h.
Totalt 217,53km.
Netto höjdmeter -78m, totalt -30m

Morgonkylan gjorde att jag kom upp tidigare och gjorde en ännu tidigare start än igår. Vem f-n hade trott att natten skulle erbjuda +4°C ☃️ . Att lämna Svampcampingen tidigt gjorde absolut inte nåt.  En riktigt sunkig camping, men billig (-: .
Jag satte ivrigt av mot Sverigeleden, men tog fel avfart. Tack vare Google map kom jag på rätt väg och hittade Sverigeleden efter 15km trampande. Det var ingen omväg utan funkade lika bra visade det sig.  Jag hade sikte på Kristianstad centrum, eftersom jag satt mig på laddarsladden till Garmin och sabbade kontakten. Omgivningarna är fortfarande vackra o omväxlande med djur, natur och små byar.  Städerna är återigen bullriga och hektiska så dom swischar jag förbi. Ett tag trodde jag att jag hittat Bregottfabriken men pojkarna på bilden kommer inte att ge nån mjölk. Endast 2 kort tagna idag, kossor och Vittskövle slott. Slottet var riktigt magnifikt.
Idag har det svävat massor av Rovfågel över mig (inte gamar). Jag har försökt att få in dom i kameran men det blir bara små prickar. Några gånger kunde jag i alla fall se att det var Glada och det gladde mig :-).
Jag övergav min färdplan idag av två anledningar, köpa sladd i Kristianstad och pigga ben. Därför hamnade jag i målet för dag 3. Imorrn ska jag försöka ta det lugnare och har som mål Ålshult.

Kennet (-:
Stiliga pojkar i Bregottfabriken
Vittskövle slott

2 kommentarer: