lördag 26 maj 2018

Furulids Camping Motala - Familjen Olofssons trädgård Snavlunda

Dag 8 Morgontemp 15°C kvällstemp 20°C
Cyklade 79,59 km på 4:57:07, tempo 16,1 km/h
Totalt 824,07 km.
Netto höjdmeter 39m, totalt 146m

Något jag glömde nämna om Furulid och Motala, två saker som verkligen kan förstöra nattsömnen. Ett McDonalds tvärs över gatan och skränande Björktrastar. Alla som lämnar McDonalds rivstartar och skriker ut sin glädje. Naturligtvis var den nattöppet.
Dagens resa började utefter kanalen i Motala. Förutom grusvägarna på ett par ställen så var dagen relativt lättcyklad. Ganska snart lämnade jag Östergötland bakom mig och är nu i Närke. Jag såg faktiskt min första älg idag oxå, även om det var en av trä.
Min förhoppning var att köpa lite matvaror i Zinkgruvan och ta en längre lunchpaus. Det är rejält varmt cykelväder nu. Tyvärr fanns inget ICA eller COOP. Däremot hittade jag en kiosk där även varm mat serverades. Ny energi tog mig sen till Askersund där jag inhandlade lite mat att tillreda.
I Askersund pågår nu Askersund Outdoor Festival,http://www.askersundoutdoorfestival.se/. När jag letade efter Sverigeleden kom jag in på festivalområdet och hade sån tur att, i Info-tältet jobbade  Henrik från Snavlunda. Nu sitter jag i deras trädgård och skriver detta 😊. Ett kanonfint hus med en riktigt härlig trädgård. När jag började resan sa jag att alla människor jag möter är snälla och vinden i ryggen. Det har inte varit nån vind än men bara snälla människor.

Imorrn drar jag till Nora för att få en stämpel i mitt pass.
Kennet (-:
Resans första älg

Jag räknar landskap -> Närke

Camping i trädgården hos familjen Olofsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar