lördag 26 maj 2018

Glyttinge Camping - Furulids Camping Motala

Dag 7 Morgontemp 15°C kvällstemp 15°C
Cyklade 75,56km på 5:57:48, tempo 12,7km/h
Totalt 774,48km
Netto höjdmeter 48m, totalt 107m

Det är alltid skönt att komma bort från större städer. Linköping var inget undantag. Först köpte jag lite nödproviant på Cloetta-butiken som ligger vid Sverigeleden/Gamla Linköping. Första stoppet blev Vreta Kloster kyrka där jag kunde fylla mina vattenflaskor. Kyrkor runtom i Sverige är vatttenkällor 👍. Jag måste vara väldigt lätt att ha och göra med, känner lycka av att hitta en skuggig plats för lunch och att sen få cykla vidare i ett antal mil 😎. Den här gången blev det Tomatsoppa vid Göta kanal i Ljungsbro. Första gången jag satte min fot i Ljungsbro, väldigt vackert utmed Göta kanal. Hela resan mot Borensberg var en härlig upplevelse. Jag förstår att människor vill bo i sån här miljö. Hoppas bara att näringsliv o politiker ser till att förutsättningarna finns i form av jobb. Jag har sett allt för många samhällen som håller på att tyna bort.
Att komma till Motala var positiv upplevelse i trippel bemärkelse. Först tog jag sikte på Mats Cykelverkstad som fixade broms och styre på ett kick. Gratis dessutom. Sen hittade jag Furulids Camping som, även dom den var stängd, erbjöd mig en plats för ett bra pris. Jag var enda gästen på hela campingen. Nu är jag nyduschad och matattiraljerna är rena. Den tredje positiva saken var middagen, Cevapccici på Restaurang Lyckan.
Kennet (-:
Cloetta-butiken - Gamla Linköping

Nostalgi :-)

Minnessten i Ljungsbro - Svenska soldaters arbete med Göta Kanal

Asklund vid Vreta Kloster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar