onsdag 30 maj 2018

Västerås - Avesta

Dag 12 Morgontemp 18°C kvällstemp 24°C
Cyklade 78,43 km på 4:45:54, tempo 16,5 km/h
Totalt 1065,54
Netto höjdmeter 82m, totalt 83m

Nu är jag på tramp igen🚴‍♂️😊. Lämnade Västerås i morse och tog sikte på Skultuna för en morgonfika med Friskis-Håkan. Kaffe och nybakad Croissant, mums. Fortsättningen var en tripp till Avesta. Under resan ser jag att kossorna ändrat färg. Vi får se hur det utvecklas framöver.
Idag hade jag tur med min fågelskådning, strax efter jag passerat Svanå hittade jag ett gäng med kikaren riggad. Sällskapssjuk som vanligt stannade jag till och förhörde mig om anledningen till varför dom stannat utefter vägen. Havsörn kan jag nu lägga till i min lista 😊. Det visade sig att det var ett gäng britter som guidades runt på en 8-dagars tur i Sverige. Detta var deras sista dag på turen.
Att komma fram till min födelsestad var kul av flera anledningar. Rondellen, vid Blå-huset,  var riktigt vacker med hjärtan i centrum. Mörksuggerondellen var även den en höjdare. Outokompo vill inte ha Visenten som prydnad men den blir ju riktigt bra på torget.
Middag hos syrran med grillade revbensspjäll, majs, färskpotatis, god öl, konjak,,,,,,var kalas.  Tyvärr får jag inte stanna veckan ut 😎.
Nu har jag passerat 1000 km. Imorrn bär det iväg till dottern i Sandviken.
Kennet (-:
Svartån vid Västerås GK

Västmanlands kossor

Hjärterondell vid Sundh Center/Aalto huset

Mörksuggerondellen

Stålvisenten vid torget

Mästergrillaren Benny Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar