onsdag 2 maj 2018

Lyckad cykeldag

Generalrepetitionen fungerade riktigt bra. Cyklade 127,67 km och använde 7 timmar o 12 minuter vilket ger ett snitt på nästan 18 km/h. Kan tänka mig att både köra kortare sträcka och i ett lugnare tempo när jag ska göra Sverigeresa. Cykeln fungerade riktigt bra. Det enda negativa var mitt minne, jag glömde hela tiden i vilken väska som jag hade prylarna. Efter en hel del letande lyckades jag koka lite kaffe i det fikarum jag hitta i skogen, strax utanför Sevalla.
Jag kunde följa Mälardalsleden hemifrån och hela vägen till Varmsätra där Sverigeleden tog vid. I Sala tog jag mig direkt till Turistinformation för att få min första stämpel. På Turistinformationen var man riktigt välkomnande och var lika glad som jag för att kunna stämpla. Det var inte ofta det kom nån cyklist som ville ha en stämpel i passet. Direkt från Turistinformationen fortsatte jag till Måns Ols för en Räkmacka 😋. Innan jag nådde mitt hem fick jag nöjet att hämta barnbarn på dagis i Skultuna.
Nästa vecka skickar jag cykeln till Malmö mha Bussgods. Veckan därefter sätter jag mig själv på tåget ner. Men först blir det lite mer cykling på dagarna.

Fikarum i skogen

Mälardalsleden o Sverigeleden möter varann
Min första stämpel :-)

Räkmacka på Måns Ols värdshus

Kennet (-:

2 kommentarer:

  1. Härligt, jag mins känslan.
    Du startar alltså i Malmö?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag plockar upp cykeln i Malmö men kommer att utgå från Höllviken. Försökte hitta boende i Smygehyk utan att lyckas. Jag passerar Smygehuk och det är viktigast 😊

      Radera