tisdag 1 maj 2018

Cykeln riggad för en generalrepetition

Då var det dags för en första testtur med full packning. Jag har packat som om det vore starten på resan i Smygehuk. Fortfarande lyckas jag hålla mig inom 25kg. Bytte kedjan i veckan och kan nu konstatera att reglage, frontväska o nya styret har svårt att samsas om utrymmet. Jag är tvungen att släppa på reglagen till vänster för att kunna komma åt och justera framväxeln.
Som jag nämnde tidigare jag jag mig en tur på Mälardalsleden och börjar västerut mot Sala via Tortuna, Sevalla, Ransta. Efter att jag fått en stämpel i mitt Cykelpass så fortsätter jag hem via Måns Ols och Skultuna. Jag har glädjen att få hämta barnbarn på förskolan i Skultuna.

Alla prylar som ska med
Nu packade i väskor
Och slutligen fastsatta på cykern 
Jippjipp
Kennet (-:

2 kommentarer:

  1. Jag har cyklat den rundan med bara några vattenflaskor och verktyg i bagaget. Låter tufft med 25 kg. Lycka till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det funkade riktigt bra trots 25kg.

      Radera