torsdag 17 maj 2018

Malmö centralstation - Flygarevägen 5 Höllviken

2018-05-17, Torsdag, morgontemp 12°C, kvällstemp 12°C.
Jag räknar även denna dag som en del i min Sverigeturné eftersom jag åkte med full packning.
Cyklade 28,15 km på 1:41:01 vilket ger ett snitt på 16,7 km/h.
Totalt 28,15 km.
Netto höjdmeter: 3m, totalt 3m.

Jag började min vistelse i Malmö med en Pustameny hos Pølsemannen vid centralstationen. Sen var det bara att traska vidare till Bussgods för att hämta ut mitt paket. Det tog mig en timma att plocka ihop cykeln så att resan till Höllviken kunde starta. Eftersom den här sträckan inte ingår i Sverigeleden fick Google Maps guida mig till Höllviken. Det fungerade bra till Hyllie sen ville Google ta mig genom byggarbetsplatser. Efter lite omdirigering kom jag ut från Malmö till vidsträckta rapsfält. Jag har haft tur med bokningen av boende i Höllviken. Via Booking.com hittade jag Flygarevägen 5, en pärla som drivs av en Kenneth 😊. Efter att ha lämnat packningen på rummet tog jag mig en tur mot Skanör/Falsterbo men fick vända tillbaka. Stora moln av småflugor spärrade av cykelbanan totalt. Jag får göra ett nytt försök imorrn.
Utefter strandpromenaden i Höllviken är sex konstverk av Gudmar Olovsson uppställda. Alla nästan lika stiliga som den på bilden.
Kennet (-:
Pustameny hos Pølsemannen
Cykelmontering utanför Bussgods



Härliga rapsfält utefter vägarna

Les Deux Arbres (Två Träd) av Gudmar Olovson 

Flygarevägen 5 Höllviken

2 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att följa din resa. Vädret för morgondagen ser ut att bli svalt enligt SMHI. Eftersom du kör mot norr borde få svag medvind. Det uppskattar man ju.
    Lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tog en tur på min vilodag och det visade sig att jag fick ihop 56 km till slut. Kollade in starten för Sverigeleden i Trelleborg, lunchade på Ljunghusens Golfklubb och tog en glass i Skanörs hamn. Det var lättcyklat utan packning och lugn vind 😎

      Radera