onsdag 23 maj 2018

Ramkvilla GK - Hultfreds Camp

Dag 5 Morgontemp 14°C, kvällstemp 18°C.
Cyklade 84,27km på 5:30:38, tempo 15,3km/h.
Totalt 506,08km.
Netto höjdmeter -102m, totalt 70m


Det här var resans både varmaste och backigaste dag hittills. Jag tog det lugnt i starten på Ramkvilla GK med frukostbestyret och packning. Hann till och med lite träning på rangen 🏌️‍♂️. Ramkvilla Golfklubb är det perfekta stället för en cyklist att stanna på. Bra ordning på allt och bra priser. Bästa stället än så länge. Ramkvilla verkar vara en levande bygd jämfört med annat jag sett. Nu hör till saken att jag inte tar en rundtur i varje samhälle utan baserar min tanke på det man ser utefter Sverigeleden.
Om Banvallsleden hade en svag spikrak uppförsluta så har den här dagen varit sanslös när det gäller backar. Man förstår varför den här delen av Sverige benämns Småländska höglandet. När man nått toppen av en backe så kommer en ny, en bit bort. Imorrn hoppas jag på ett platt Östergötland.
I Virserum hittade jag en Naturcamping tvärs över gatan från ICA. Jag nöjde mig med att inhandla lunch och fortsätta min resa. Här bestämde jag mig för att cykla till Hultsfred istället för Mörlunda som jag lovat igår. Dåligt beslut, vägen till Hultsfred var starkt trafikerad. Det blir till att fortsätta på småvägarna framöver.
Även om det finns gott om ödehus utefter landsvägarna så har Småland massor av vackra röda stugor.   Nu har vi en rödstuga redan så det får räcka.
Imorrn ska jag till Vimmerby för stämpel och sen bär det iväg till Rimforsa.
Banvallsleden

Ramkvilla GK

Reklam för min sponsor

Öl o macka i Virserum

Det finns gott om vackra röda stugor i Småland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar