lördag 10 augusti 2019

Stenrösets Camping - Quality Hotel Panorama Göteborg

Cyklade 102,96 km på 7:19, tempo 17,5 km/h
Totalt 600km.

600km på sex dagar ger mig 800km till på mina 14 dagar. Undrar hur långt jag kommer? Jag tror i och för sig att jag kommer att hålla samma tempo, men vi får se. Jag har ingen känsla av att jag stressar fram utan tar det lugnt på dagarna och sover gott på nätterna. Första natten hade jag kramper i benen men det har varit lugnt sen dess. Vänster knä stökade i ett par dagar men det tror jag var en konsekvens av mina MTB krascher innan jag for ut på min tour.
Nåväl, jag vaknade vid 4 av ett ihärdigt regn som hela tiden tilltog. Vid 6 insåg jag att det var lika bra att kliva upp. Jag plockade in alla prylar i servicehuset vilket ingen hade synpunkter på eftersom alla andra sov. Dagens frukost bestod av kokta havregryn och Pågens gifflar. Det är fel att kalla det jag äter havregrynsgröt eftersom jag inte har tillgång till mjölk o lingonsylt. Det sista jag gjorde var att packa ihop ett dyngsurt tält. Det tog inte många minuters trampande innan jag var blöt in på kalsongerna (nytt regnställ behövs). Framme vid Lilla Edet efter drygt en timmes trampande tog jag in vid OKQ8 och bytte om till torra kläder och tog en frukost nummer 2. Denna gång med kaffe och korv. När jag klev ut så hade det slutat regna och fortsatte så ända tills jag klivit innanför dörrarna till hotellet. Snacka om tur, det har mestadels öst ned rejält sen dess. Efter Lilla Edet nådde jag nog den tråkigaste delen av resan. Ett landskap utan folk och inget vackert att se. Men, se landskapet förändrades efter Sjövik. Resten av resan gick utefter banvall och mot slutet kanonfina cykelvägar. Banvallar är suveräna att cykla på. Folk bor utefter banvallar och dom är lätt kuperade, dvs inga jäkla branter att klättra uppför. Nytt blandas med gammalt utefter banvallen då folk insett att det är vackert här. Här ser man även en o annan som är på banvallen och joggat, åker rullskidor, cyklar,,,,. Jag stötte även på några cyklande tyskar som var på väg in i Sverige efter att ha anlänt med färja. Hittills har jag mött fler långfärdscyklister än under hela min resa förra året. Huga, i Skepplanda cyklade jag förbi ett av våra 2 kända MCgäng.
Jag fick Broder Daniels Shoreline i skallen och bestämde mig för att kolla in deras minnessten i Slottskogen imorrn. Lyssna ofta på Shorline, antingen med Broder Daniel eller Anna Ternheims tolkning, så jävla bra.
I Gbg såg jag mest unga lättklädda tjejer till en början. Tro mig, bilden ljuger. Vete tusan varför dom samlats på platsen jag fotade men i Slottskogen pågår Way Out West.
Väl framme vid hotellet packade jag upp precis allt och har lagt på tork. Tältet fick inte plats i rummet så det hänger i garaget. Sen jag kom till hotellet har det ösregnat med jämna rum. Tur att man  inte har kläder för att kunna gå ut. Sitter hellre här 😊. Buffén på hotellet var riktigt goooo. Bäst var. nog oxkind, första gången jag ätit tror jag.
I morrn ska jag testa allt i frukostbuffén innan jag trampar iväg till Slottskogen och vidare mot Kungsbacka för en stämpling.
Sov gott
Kennet (-:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar