torsdag 15 augusti 2019

Gryts camping - Fyrudden + Tyrislöt - Nävekvarn

Cyklade i två etapper först till Fyrudden för att ta båt till Harstena och sen båt tillbaka till Tyrislöt för att cykla etapp 2 till Näverkvarn
Cyklade 4,26 km på 17:58 samt 75,45 på 4:59, tempo 18,1 km/h
Totalt 1087,81 km

Meningen var att jag skulle ta båt Fyrudden - Harstena - Arkösund men turen till Arkösund hade slutat gå så det bidde Tyrislöt istället. Inget fel på den turen. Att åka skärgårdsbåt och kolla in skärgårdsmiljö är alltid mysigt. Idag hann jag även med en tupplur efter lunchen, fin vy när jag vaknade. Hit ska jag fler gånger. Förutom två turer med skärgårdslinjen fick jag även två färjeturer med Trafikverket 😊, ofrivillig vila. Stegeborgs slottsruin såg häftig ut men tyvärr blev det inget stopp eftersom jag hux flux befann mig på färjan. Det blev en sen tur idag och campingen hade stängt för dagen. Matlagning i gasolköket och skippa duschen.
Kennet (-:










1 kommentar: