onsdag 7 augusti 2019

Ransäter - Borgviks hanncafé

Morgontemp 16°C, kvällstemp 17°C
Cyklade 100,73 km på 8:03 tempo 17 km/h

Vaknade med ett torrt tält 😊. Frukostutsikten idag var Klarälven, magnifikt. Man hyr ut flottar för att ta sig i sakta mak nedför älven. Verkar lattjo men det får bli en annan gång. Jag försökte i Deje, Forshaga o Karlstad att få nån att justera mina växlar. Antingen har man inte tid, inte kan eller har för mycket att göra (cykelvasatider). Nåväl trampandet går bra men kan bli bättre men en justerad växel. Nya försök i Åmål imorrn. Idag kom jag till min längsta raksträcka nånsin, Klarälvsbanan mellan Ekeby o Deje var sanslöst rak o lång. Förutom lite motvind o regn så var dagens rutt härlig. Karlstad är en riktigt vacker stad, åtminstone den delen som jag såg. Klarälven rinner genom Karlstad och det har man verkligen tagit fördel av. Man har även förstått det här med märkning av GC-vägar. Egentligen hade jag inget mål för dagens färd men nånstans ska man ju sova. Utbudet är begränsat utefter dagens cykelled. Det visade sig att Borgvik hade ställplats för husbilar och plats för några tält samt ett hotell i Kvarnen i Borgvik. Det blev ett lätt val, 850kr för hotellet och 150kr för tältet. Jag tältar 😊 även om det vankas regn enligt SMHI. Dom kan nu ju ha fel nån gång, som idag inget regn skulle komma men det var flera rejäla skurar efter vägen. Jag undkom de flesta. Det finns ingen affär i närheten men vad gör det, grabben i cafét fixade mig en räkmacka. Kolla in bilen, det syns verkligen att man är i Värmland. Imorrn bär det iväg in mot Dalsland.
Kennet (-:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar