måndag 12 augusti 2019

Öxabäck - Reftele värdshus

Cyklade 84,7 km på 7:08, tempo 16,2 km/h
Totalt 789,62 km

Noterbart är att trampet idag innebar 838m uppför i regn o åska. Men innan dess.
Vissa dagar alltså,,,,, I går kväll när jag krupit ned i sovsäcken började det regna rejält men jag somnade gott ändå eftersom jag har ett bra tält. MEN på morgonen, efter en hel natts regn var jag mindre glad. Jag blev förbannad, ena tältstången hade gått av. Rädda det som räddas kan. Regnet fortsatte medan jag försökte packa alla väskor o tält. Regnet fortsatte under hela cykelturen Öxabäck -Reftele. I Gislaved åt jag både frukost o lunch på OKQ8 medan kroppen värmdes upp 😊. Mannen på OKQ8 såg 2 cyklister passera medan jag lunchade. Ingen aning vart dom tog vägen. Förra årets resa Höllviken - Smygehuk innebar 3-4 möten med andra långfärdscyklister. Det har jag passerat per dag sen Åmål. Känns trångt 😎. 
Ett par fina bilder fick jag på resan, även om det riktigt vackra är att se direkt när man cyklar. Solens strålar på mossan i granskogen är trollskt. Ändå måste jag medge att sträckan Öxabäck - Gislaved inte är nån av mina favoriter. Det är för mycket upp o ner utan nåt annat än barrskog. Inte en människa på hela vägen nästan. Mittåt, en man i Östra Frölunda erbjöd mig kaffe men dyngsur och långt från dagens mål så tackade jag nej. Vi fick oss en pratstund i alla fall. Jag hade visst tagit skydd från en störtskur på entrén till nån rikskändis som jag aldrig hört talas om. 

Fördelen med att cykla är att man hinner fundera en hel del. Hur göra med en trasig tältstång. 

  • Ge tusan i allt, cykla till Gbg o ta tåget hem
  • Cykla närmaste vägen hem. Via Falköping o Örebro
  • Efter ett tag kom jag på att en stålcylinder och tejp fixat problemet. Finns att få tag på i Gislaved. 
  • Efter ett jobbigt motlut till kom jag ihåg att en stålcylinder ingår i tältkitet och tejp har jag bland verktygen. Problemet löst alltså. 
Boende för natten blir Reftele värdshus. Det är gott om utrymme på värdshuset så t.om min cykel får plats inomhus.
Kennet (-:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar