fredag 27 maj 2022

Ockelbo - Vålådalen på cykel

Det är tre år sen jag var ute på tur med min cykel så nu när pandemin är passé är det dags igen. Målet är att vara framme vid Vålådalen till 5/6. Jag har anmält mig till dugnadsarbete vid Stendalsstugan. Vi är 10 st som skall samlas i Vålådalen på förmiddagen den 6/6 för att tillsammans vandra till Stendalsstugan för diverse underhållsarbete. 

Jag startar resan i Ockelbo av flera anledningar 

- tog tåget till Sandviken för att träffa Ida, Linus och Loui (barn o barnbarn). Med Tåg i Bergslagen får man ta med cykeln och det funkar riktigt bra  

- Sandviken -Ockelbo är ingen rolig cykelväg med tanke på trafiken 

- Sverigeleden går i närheten av Ockelbo

Ida o barnen skjutsar mig till Ockelbo. Vi tar en fika sen startar jag min resa därifrån. Vädret är inte lockande, idag har det ösregnat i flera timmar och det fortsätter till imorgon förmiddag. 😮‍💨 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar