måndag 30 maj 2022

Cykeldag 3 Delsbo -Stöde

 Måndag - 30 maj 2022, 95km

Natten var rejält kall 🥶, sovsäck, lakan, tröja och strumpor räckte inte. +2 grader C kräver bättre grejer. Jag tog mig snabbt in i det varma köket efter uppstigning. 

Delsbo o Dellenbygden är riktigt vackert med dess sjöar, öppna landskap o Hälsingegårdar - mer sånt. Ett lustigt morgonfenomen såg jag över Norrdellen i morse. Tjock dimma låg som en vägg över sjön. Vi var fler som stannade upp för att beskåda. 




Även denna dag bestod av en himla massa backar, jobbiga uppför o kul nedför. Första gången som jag sett skylten 5% 0,2-4,4 km. En ruskigt jobbig sträcka. Nygrusat fick jag oxå en sträcka kring Vigge, puuuuuuh. 

Jag får lägga till Morkulla i samlingen ”Fåglar jag sett under cykling” . På skogsvägen mellan Hassela och Stöde lyckades jag skrämma upp den  




Det blev lunch på Macken i Hassela, intressant ställe som skall besökas och inte beskrivas. Middag intogs på Isak Pizzeria i Stöde. Natten blir i campingstuga på Stöde Camping, imorrn kommer regnet. Jag har redan bokat rum på vandrarhemmet i Ånge. 

Kennet (-:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar