söndag 29 maj 2022

Cykeldag 2 Bollnäs - Delsbo

 Söndag 29 maj 2022, 77km

Efter en god och mättande frukost kom jag iväg strax efter 9. Bollnäs ligger vackert intill Ljusnan. Man ser spår av flottningen i form av statyer, även i Bollnäs. Att cykla i öppna landskap ger resan en större njutning. Svenska samhällen följer vattnets flöde vilket ger ett helt underbart landskap med Ljusnan och dess sjöar, åkrar, ängar och dessa vackra Hälsingegårdar. Jag tog lunch vid badplatsen vid Nor 👍. Övernattning blir i tältet på Delsbo camping. Det finns ett fåtal husvagnar men inget folk. 

Jag planerar att starta tidigare imorgon eftersom väderprognosen ser inte bra ut mot eftermiddagen. 









4 kommentarer:

  1. På badet i Klacks har jag badat när jag var barn och bodde i Delsbo. Klokt att östra sidan av Ljusnan. Mindre trafik där ön efter riksvägen. Backen upp på kalvstigen efter Norsjö måste varit jobbig.
    Vi passerade Delsbo vid tretiden igår men såg ingen cyklist
    /Lars

    SvaraRadera
    Svar
    1. BTW Tittade du på Statyn av planeten Pluto som ligger vid dammen innan man passerar under järnvägen?

      Radera
    2. Enligt Garmin måste jag ha varit mitt i klättringen vid 3-tiden. Den dagens långsammaste sträcka, puuuh.

      Radera
    3. Hade nog för bråttom vid det tillfället 😊

      Radera