fredag 26 januari 2018

Tåg o cykeltransport till Malmö fixad :-)

Nu har jag bokat tågresa till Malmö. 07:35 den 17 maj sätter jag mig på tåget till Malmö. Förhoppningsvis har jag lyckats få min cykel på plats till dess. Jag har hittat ett riktigt bra sätt att leverera cykeln till Malmö med hjälp av BussgodsJag behöver alltså inte använda min reservplan - Ta mig till Torekov för att hämta min cykel och börja med att cykla Torekov – Smygehuk.
När jag, i förra veckan, började kolla upp boende i Smygehuk trodde jag att jag var ute i god tid. Det visade sig helt fel. Det mesta var fullbokat och det som återstod var dyrt. Jag utökade min sökning och tog hjälp av Booking.com. Till slut hittade jag B&B Flygarevägen Höllviken. Jag får ett par dagar i omgivningarna kring Höllviken innan jag startar min cykeltur. För er som missat var Höllviken ligger så bidrar jag med ett urklipp från en karta.


Nu är det på tid att jag börjar planera min resväg. Första dagsetappen startar 19 maj i Höllviken och avslutas i Tomelilla. Min första stämpel i Cykelsällskapets Stämpelpass ska fixas i Ystad på väg till Tomelilla. Resterande väg lägger jag ut när hela resplanen är klar. Vad jag vet idag är att jag ska utgå ifrån Sverigeleden med vissa avvikelser. Naturligtvis ska jag göra ett stopp i Västerås för att krama om min familj. Tigga sovplats hos nåt av mina syskon i Avesta. Mysa med barnbarn i Skultuna och Sandviken. Göra ett stopp i Rossön för att minnas Mormor och alla kusiner. Irina har lovat att jag ska få slå upp tältet vid stugan i Ramsele och av Anders får jag låna nyckeln till stugan i Hållan (Funäsdalen). Det finns fler ställen som jag vill passera på min väg mot Treriksröset men det tar vi en annan gång. 
Nu ska jag iväg på Innebandymatch, Arboga - VIB. Både Adam o jag sitter på ledarbänken idag :-).

2 kommentarer:

  1. Tänk på att sända cykeln i tid. Jag fick vänta en extra dag i Trelleborg trots att jag gav Bussgods två veckor. Från Malmö till Trelleborg sänds godset endast en gång per vecka

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Det är bäst att kolla när dom levererar.

    SvaraRadera