tisdag 6 februari 2018

Förbereder min cykeltripp och min framtida pension

Jag har ökat på min dos av Spinning på Friskis & Svettis som en förberedelse inför MTB säsongen och min cykelresa genom Sverige. Egentligen är jag inte orolig för själva cyklingen, däremot vet jag inte på förhand om ensamcykling genom Sverige är min grej. Än så länge har jag inte sett nåt negativt med det hel än, förutom motvinden. Jag tar hellre regn än rejäl motvind :-).

I helgen var jag på skidresa med F&S gubbarna i Tandådalen. Gott om snö, kyla, god mat och dricka. En riktig myshelg. Jag lyckades få ihop drygt 6 mil på skidorna. Kylan gjorde att det blev rejält trögt i spåret.


Gårdagen var vilodag med lunchdate med mina ABB-kollegor och på kvällen Unionens pensionsinfo. Har man passerat 55 så är det dags att börja lyssna på Per Hansson när han berättar om alla villkor inför pensioneringen. Man lär sig alltid nåt nytt vid varje tillfälle.

När det gäller min reseplanering så har jag kommit till Ramsele. Jag kommer att följa Sverigeleden med vissa avvikelser. En stor avvikelse är en resa genom Härjedalen istället för Hälsingland.Vid Torsång, söder om Falun, fortsätter jag mot Mora, Sveg, Funäsdalen, Ljungdalen för att söka mig mot Östersund. Från Östersund tar jag mig till Ramsele och är därmed tillbaka på Sverigeleden igen.

Fortsättning följer, nu är det dags för lite Cirkelfys med Tobbe och i eftermiddag börjar jag plocka ned tavlor och riva tapeter :-).

Kennet (-:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar