onsdag 4 april 2018

Påsklov i Björnrike med alla barn o barnbarn

Nu har vi nått April och det är bara några få veckor kvar innan jag börjar min tripp till Smygehuk. I mitt senaste inlägg skrev jag om Adams flunsa och vår tripp till Italien. Adam tillfrisknade och vi fick en kanonvecka i Sauze d'Oulx.

Efter Italien har jag ägnat den mesta tiden åt att lägga spelschema för Mälarenergi Cup i Innebandy  660 matcher skall läggas in i ett spelschema fredag eftermiddag, lördag o söndag. Nu är det jobbet äntligen klart och efter påsklovet i Björnrike blir det fullt fokus på målning o cykling.
Jag har påbörjat målning av matplats, kök o övre hall och måste göra färdigt innan jag börjar cyklingen. Fixar jag nog nästa vecka :-). Cyklingen är enklare, det är bara att välja vilken cykel som ska gälla min älskade MTB, räsern eller Sverigecykeln. Jag provade en MTB-tur förra veckan och konstaterade att mina dubb är slut nu. Nästa år blir det nya vinterdäck.
   När det gäller min planerade resa genom Sverige så har jag inhandlat en del prylar på sistone, tält, styre, sadel och en ny fågelbok. Jag räknar med att få se en del nya pippifåglar på min resa genom Sverige.

Intressant att höra mina barns försök att få sina småttingar att sova. Föräldrarna verkar behöva mer sömn än barnen så pigga som småttingarna låter💓.

Jag lovar att det blir tätare med uppdateringar på bloggen framöver.

Jippjipp
Kennet (-:

4 kommentarer:

  1. Och så måste du få in några golfrundor innan cyklingen också. 🚲

    SvaraRadera
  2. Absolut, klubborna ska putsas nästa vecka.

    SvaraRadera
  3. Och så måste du få in några golfrundor innan cyklingen också. 🚲

    SvaraRadera