tisdag 17 april 2018

En månad kvar

Idag är det exakt en månad kvar innan jag sätter mig på tåget till Malmö. Jag har kollat med Bussgods om cykelleveransen till Malmö. Dom menar att det räcker troligen att jag skickar cykeln den 14 Maj för att kunna hämta ut den i Malmö 17 Maj men för att vara säker rekommenderar dom 11 Maj. Alltså skickar jag cykeln 9 Maj 😎. Efter det obligatoriska Cirkelfys-passet med Tobbe 👍 tvättade jag min MTB efter gårdagens runda och pimpade resecykeln inför Sverige-turen. Det var inte helt enkelt att få prylarna på plats men trägen vinner.

Jag får se till att måla klart hemma innan jag ger mig ut på en längre provtur. Troligen tar jag mig en runda till Sala och tillbaka. I Sala kan man få sig en stämpel i Sverigepasset.

Igår och idag har jag haft flera vårtecken inpå  mig:
- Jag tog årets första MTB-runda i Rocklunda och Rönnby skogarna igår. Rönnby var härligt geggig stundvis. Lite ringrostig så det bidde blodvite på knä, dock inte allvarligt.
- På väg till Rocklunda såg jag Blåsippor, Skilla och Tussilago.
- Idag är Mälaren, hos oss, isfri.

Kennet (-:

2 kommentarer:

  1. I Sala finns Måns Ols utvärdshus. De har goda räkmackor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, det blir en riktig Gofika 😊

      Radera