fredag 3 juni 2022

Cykeldag 6 Haverö - Hoverberg

 Torsdag 2/6 2022, 88km

Suck, det här visade sig att bli min sista cykeldag den här gången. Jag hade gjort ett stopp i Svenstavik för att handla kvällsmat och frukost. Tog även en kaffe med princessbakelse på caféet i byn. Mål för dagen var STF Persåsen men med ca 12 km kvar åkte jag på en akut yrselattack och hela världen snurrade runt. Jag for i backen med rejäl kraft och som tur var nedåt diket och inte åt vägen till. Jag och cykeln gjorde en rejäl kullerbytta och hamnade längst ned i diket. Yrseln gick över direkt men jag kände direkt att min axel inte klarade sig. Samtal direkt till 112. Under tiden jag låg i diket och inväntade ambulansen passerade ett tjugotal bilar men ingen stannade 😥. Nåväl två goa ambulanskillar tog mig till Östersund. Efter lite undersökningar och röntgen konstaterades brott på ett ben i axeln som man inte åtgärdar 😟. Yrseln hittade dom ingen förklaring till. Värden visade, precis som jag känner mig, att jag är hur pigg som helst. Jag övernattar till lördag då Marie och Adam hämtar mig, cykeln och packningen. Väl använd cykelbyxor (4 dagar) luktade gott idag 😊. 



Tillbaks till cykeldagen. Frukost på Haverö cafe 👍 och en morgonfika och lite prat med gubbarna på Nära dej i Överruringen (ett kanonställe för en cyklist). Från Överturingen går Sverigeleden rakt norrut på grusväg i drygt 2 mil. Vägen var ok men ödslig och backig men intet nytt med det, jag cyklar i Norrland. Idag fick jag se renar, fjäll och Storsjön. 






Kennet (-:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar